دیدنی های کانادا

Visa of Canada

مونترال

شهر مونترال با مساحت ۳۶۵/۱۳  کیلومتر مربع، بزرگترین شهر ایالت کبک است که در جنوب غربی این ایالت، در قسمت های شرقی و مرکزی جزیره ی مونترال در محل تلاقی رودهای اوتاوا  و سنت لورنس واقع شده است. در سال ۲۰۰۶، این شهر از طرف سازمان جهانی یونسکو از نظر طراحی شهری زیبا، بعنوان یکی از سه پایتخت جهان، بعد از برلین (Berlin) و بوئنوس آیرس (Buenos Aires)، انتخاب شد.

مراکز خرید

Related image

خیابان سنت کاترین(St.Catherine) که تعدادی زیادی شعب و فروشگاه های زنجیره ای و چند مرکز خرید بزرگ دارد.

Related image

خیابان مونت رویال (Mont-Royal) با فروشگاه های لباس سبک بوتیک هیپ ها.

 Image result for Viateur street montreal

ویاتور(Viateur) یکی از جالب ترین خیابان ها با محدوده ی وسیعی از مغازه های به هم چسبیده در یک مسیر کوتاه.

  Related image

بولوار سن لورنت (St-Laurent) یکی از نخستین خیابان های خرید مونترال که در آن همه چیز، از خوارو بار فروشی ها و لوازم خانه ی آسیا یی، لوازم الکترونیکی ارزان، تا هر گونه وسایل ایتالیایی و عتیقه جات پبدا می شود.

 سن دنیس (Saint-Denis) مرکز خرید شیک و مد روز.

Image result for Laurier street montreal in canada

خیابان تورئیر(Laurier) یکی از بهترین مراکز شهر برای غذا خوردن و خرید اجناس گران قیمت؛

              Related image

خیابان نوتردام (Notre-Dame) دوست داران عتیقه در هر گوشه ی می توانند فروشگاه های جالب پیداکنند؛اما اگر یک شی خاص بخواهند،حتما آن را در این خیابان پیدا خواهند کرد.

 

خیابان  آمهرست(Amherst) بازار فروش عتیقه

Image result for Centre Rockland montreal in canada

مرکز خرید راک لند (Centre Rockland)

بناهای مذهبی (کلیساها)

یکی از القاب شهر مونترال شهر صد برج ناقوس (Belltowers The City of hundred) است و این بیانگر تعداد زیاد کلیسا، در این شهر است. در این باره، جمله ای معرف از مارک تو این (Mark Twain)، نویسنده ی مشهور، نیز نقل شده است: «اولین بار است که من شهری را دیده ام که در آن اگر تکه آجری پرت کنی، حتما شیشه ی کلیسایی را خواهی شکست.»

Related image

کلیسای بزرگ نوتردام (Notre- Dame Basilica)، این کلیسا در بافت قدیمی شهرمونترال، واقع است و معماری سبک گوتیک آن، یکی از زیباترین معماری های جهان است. ورودی بزرگ و رنگارنگ، سقفی آبی رنگ که با ستارههای طلایی رنگ تزیین شده است و کنده کاری های چوبی و مجسمه های زیبای آن، بسیار تاثیر گذار هستند و بر خلاف سایر کلیسا ها نتاشی های روی شیشه های رنگی کلیسا، به جای قصه های انجیل ،بیانگر وقایع تاریخی مذهبی شهر مونترال هستند. ارگ این کلیسا نیز بسیار بزرگ و با شکوه است.

Image result for mary queen of the world cathedral in montreal

کلیسای جامع حضرت مریم، ملکه ی تمام جهان (Mary  Queen of The World Cathedral)، معماری و مجسمه های این کلیسا بسیار زیباست و در سال ۲۰۰۶ به عنوان یک مکان تاریخی ملی در کانادا به ثبت رسیده است.

Image result for Saint Patrick`s Basilica in montreal

کلیسای بزرگ سنت پاتریک(Saint Patrick`s Basilica)، این کلیسا سبک گوتیک، ۱۵۰ نقاشی رنگ روغن از مقدسان مسیحی(Saints) را در خود جای داده است.

Related image

کلیسای سن جوزف (Saint Joseph`s Oratory)، این کلیسا در شیب شمالی کوه رویال (Mount  Royal) قرار دارد و بزرگ ترین کلیسای کاناداست؛ گنبد آن نیز دومین گنبد بزرگ در میان میان کلیساهای دنیاست. مقبره ی برادر آندره (Brother Andre) پایه گذار ساخت این کلیسا و همین طور قلب وی، در محفظه ای مخصوص، در این کلیساست. کتیسای سنت جوزف در سال ۲۰۰۵، در صدمین سالگرد تأسیس خود، در لیست بناهای تاریخی ملی کانادا قرار گرفت.

شهر زیرزمینی  (Underground  City) ، شبکه ایست از تونل های بزرگ به وسعت بیش از ۳۲ کیلو مترکه با یکدیگر ارتباط دارند.این منطقه که شامل پیاده روی های هم سطح به شکل صلیب در زیر خیابان هاست و بزرگترین مجموعه زیرزمینی در دنیا می‌باشد. این مجموعه زیرزمینی دارای ۶۰ مرکز تجاری با مساحتی بیش از ۳٫۶ کیلومتر مربع فضای زمینی شامل ۸۰٪ از کل فضاهای اداری و ۳۵٪ از کل فضاهای تجاری در مرکز مونترال می‌باشد.  سرویس‌های ارائه شده در آن شامل مراکز خرید، هتل‌ها، بانک‌ها، اداره‌ها، موزه‌ها، سالن‌های کنسرت، دانشگاه‌ها، هغت ایستگاه مترو و … می‌باشد. بیش از ۱۲۰ نقطه دسترسی خارجی به این شهر وجود دارد. بیش از ۵۰۰،۰۰۰ نفر مخصوصاً در شرایط ترافیک یا سرمای شدید زمستان و گرمای تابستان مونترال از این شهر بطور روزانه استفاده می‌کنند. شهر زیرزمینی بعنوان یکی از جاذبه‌های مهم توریستی در اکثر راهنماهای سفر مونترال آورده شده‌است. بسیاری از قسمت‌ها مهم در زمان کاری مترو (۵:۳۰ صبح تا ۱:۰۰ صبح) باز می‌باشند همینطور بسیاری از دسترسی‌ها نیز در خارج از زمان کاری بسته هستند و بقیه باز هستند.

Related image

جشنواره «فقط برای خنده» (Just for Laughs Festival)، این جشنواره هر سال در ماه جولای (تیر) در مونترال بر گزار می شود و بزرگ ترین جشنواره ی خنده در دنیاست. در طی آن، انواع طنز های کلامی و نمایشی در سالن ها و خیابان و نیز یک جشنواره ی کوتاه فیلم طنز به نام کومدیا (Comedia) اجرا می شود و انواع کتاب ها و متون کمدی به نمایش گذاشته می شود، بسیاری از کمدین های سراسر دنیا در این جشنواره حاضر می شوند.

تورنتو

مراکز خرید

تورنتو،مکان های بسیاری برای خرید دارد و تقریبا هر بخش از شهر، مکان های خاصی برای خرید دارد؛ از آن میان می توان به نمونه های زیر اشاره کرد: یورک ویل، (Yorkville)، بازار کنسینگتون (Kensington)، محله چینی ها (Chinatown)، بهشت گوالی وریپرها کی تورنتو (Hockey Repair and Goalie Heaven Toronto) که محل فروش لوازم و تجهیزات هاکی است و شهرت جهانی دارد و مرکز خرید یورک دیل (Shopping Center Yorkdale).

Image result for pacific mall toronto

 مرکز خرید پاسیفیک (Pacific Mall)، بزرگ ترین بازار چینی سر پوشیده در آمریکای شمالی است.

Image result for toronto eaton centre

مرکز خرید اتون (Toronto Eton Centre)، مرکز خریدی بسیار بزرگ است با انواع فروشگاه ها و اجناس با مارک های معتبر.

Image result for The Path System in toronto

مرکز خرید  پت (The Path System)، تعداد زیاد فروشگاه زیرزمینی است با انواع فروشگاه های مهاجرنشین شهر نیز انواع فروشگاه های صنایع دستی بومی قار دارند که بسیار جالب توجه اند.

اماکن مذهبی

Related image

 کلیسای سنت اندرو  (St.Andrew`s Church)، این کلیسا در سال ۱۸۷۶ ساخته شده و یکی از قدیمی ترین و مهم ترین کلیساهای شهر است. طراحی بنای این کلیسا را ویلیام جی استورم (William G Storm)‘ انجام داده است؛ وجود چهار برج در چهار گوشه ی آن، ابهت خاصی به این بنا بخشیده است.

Image result for The Cathedral Church of St. James in toronto

کلیسای جامع سنت جیمز ( The Cathedral Church of St. James )، این کلیسا که در سال ۱۷۹۷ ساخته شده ، مهمترین ساختمان سبک نئِوگوتیک (Neo-Gothic) در تورنتو است و برج آن با ارتفاع ۹۳ متر که زمانی بلند ترین بنای کانادا محسوب می شد، زیبایی  خاصی به آن بخشیده است.

Image result for St. Paul`s Basilica in toronto

کلیسای بزرگ سنت پائول  (St. Paul`s Basilica)، سنت پائول یکی از مهم ترین کلیسا های تورنتو از نظر معماری و تاریخی است و در سال ۱۸۲۲ ساخته شده است. باز سازی این بنا در سال ۱۸۸۹ به سبک رنسانس ایتالیا انجام شد . نقاشی های زیبای این کلیسا بسیار تاثیر گذار است.


کارن پرواز پارسیان

.... با کارن پرواز متفاوت و بروز سفر کنید ....

عضویت بستن
پرتال پورتال سازمانی بایگانی اسناد پورتال جامعه مجازی پورتال شبکه اجتماعی