سفر به مراکش

Moroccan_Map

تلفن سفارت مراکش در تهران:  خیابان پاسداران، نارنجستان ششم، پلاک ۲۹

تلفن سفارت:  ۲۶۱۵۱۶۶۴ – ۰۲۱

ساعت کار سفارت: از یکشنبه  تا ۵ شنبه،  از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر

هزینه ویزا: ۷۵٫۰۰۰ تومان

مدارک لازم ویزای مراکش

 

کشور پادشاهی مراکش که در زبان عربی به آن «المملکه المغربیه» گفته می‌شود، در شمال غربی آفریقا و نزدیک ترین کشورآفریقایی به قاره اروپاست که از طریق تنگه جبل الطارق به اسپانیا دسترسی دارد. فاصله میان مراکش و اسپانیا حدود ۱۵ کیلومتر است. در سازمان های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد برحسب مورد زبانی، با نام Maroc یا Morocco صدا زده می شود، چرا که واژه «مغرب بزرگ» شامل کشورهای الجزایر، تونس و مراکش می شود. مراکش از سمت شمال با دریای مدیترانه و تنگه جبل الطارق (۴۶۸ کیلومتر) و با اقاینوس اطلس در غرب خود در حدود ۲۷۰۰ کیلومتر مرز آبی دارد. از طرفی، این کشور از شرق حدود ۱۶۶۰ کیلومتر با الجزایر و از جنوب با صحرای غربی ۴۴۳ کیلومتر مرز مشترک دارد. دربسیاری از موارد، از مراکش با نام های پادشاهی مغرب و یا مغرب نیز یاد می شود.

بطور کلی مراکش دارای آب و هوایی معتدل و بارانی است. این کشور در مناطق شمالی خود، تحت تأثیر آب و هوای مدیترانه‌ای و در مناطق غربی و شمال غرب کشور،آّب و هوای اقیانوس اطلس وضعیت غالب دارد. در مناطق مرکزی مراکش نیز، آب و هوای قاره‌ای حاکم بوده و بیشترین میزان بارش برف و باران در رشته کوه‌های اطلس اتفاق می افتد. مناطق جنوبی آن نیز، از آب و هوای گرم و بیابانی برخوردار است. بهترین راهنمای پیش بینی آب و هوا در سراسر جهان، سایت رسمی  www.AccuWeather.com است که با مراجعه به آن می توانید آب و هوای مقصد مورد نظر خود را در هر تاریخ از سال داشته باشید. بعنوان مثال می خواهیم پیش بینی آب و هوای کازابلانکا را در ۱۵ روز آینده داشته باشیم: با وارد شدن به سایت پیش بینی www.AccuWeather.com  و یا www.forcast.com و  وارد کردن نام شهر یا منطقه به صورت فارسی و یا لاتین، براحتی از پیش بینی دقیق هواشناسی مقصد مورد نظر مطلع می شویم.

سواحل زیبای مراکش

مراکش یکی از سه کشور معدود دنیا ” در کنار اسپانیا و فرانسه” است که به طور همزمان از سواحل دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس بهره مند است. داشتن چندین هزار کیلومتر مرز آبی، این کشور را در شمار بهترین مقاصد ساحلی دنیا قرار می دهد. در ادامه، به بررسی و معرفی چندین ساحل زیبا در کشور مراکش می پردازیم :

۱٫ گادیر ساحلی برای همه

Agadir Beaches

HOTEL SOFITEL AGADIR

 این ساحل زیبای گردشگر پسند در حاشیه اقیانوس اطلس واقع شده است و درازای حدودا ۱۰کیلومتری “ساحل شنی آن”، فرصت مناسبی را برای گذراندن اوقات فراغت ساحلی برای خانواده ها فراهم آورده است. وسعت و پهنای بی نظیر این ساحل زیبای مراکشی، ذهن هر گردشگری را معطوف خود خواهد کرد.امکانات و زیر ساخت های بی نظیر آن، فرصت آفتاب گرفتن در کمال آرامش و به دور از شلوغی، موج سواری، دوچرخه سواری و بازیهای ساحلی را برای گردشگران فراهم آورده است.وجود هتل های ۴ و ۵ ستاره ساحلی و زنجیره ای ، این ساحل را در ردیف بهترین سواحل مراکش قرار داده است.

۲٫ سواحل کازابلانکا

Casablanca Beaches

 این ساحل در کرانه ی شمال غربی مراکش” سواحل اقیانوسی” و متعلق به بزرگترین شهر کشور مراکش است. ساحل اصلی کازابلانکا، در کمترین فاصله ممکن نسبت به شهرستان العین دیاب قرار گرفته است. 01

این ساحل بکر اقیانوسی نیز نمایی جذاب از اقیانوس اطلس و باشگاه های ساحلی آن در مقابل دیدگان هر گردشگر به تصویر در می آورد. سواحل شنی و صخرهای کازابلانکا، لحظات متفاوتی را برای شما در طول سفرتان رقم خواهد زد. در سواحل کازابلانکا، شاهد موج های زیبای اقیانوسی هستید و در برخی مناطق، فاصله کوه های اطلسی تا سواحل اقیانوسی بسیار کم است.

۳٫ سواحل داخله

Dakhla Beaches

 این ساحل نیز از کرانه های اقیانوسی مراکش است. سواحل بکر اقیانوسی داخلا، بسیار زیبا و شکل تقریبا هلالی آن، ساحلی با آب های فیروزهای رنگ وترکیب دریاچه ای مانند می سازد. windsurf-dakhla-1

به دلیل وزش بادهای تند در امتداد نوار ساحلی “داخلا”، این منطقه از معدود نقاط مناسب برای بادبادک بازی و موج سواری در دنیاست. تقریبا”، هیچ جای این ساحل خالی نیست و شما می توانید در هر گوشه ای از آن، نشانه ای از حیات وحش بیابید. فلامینگوها و خرچنگها در منطقه ای خاص زندگی می کنند و دلفین ها نیز برای اینکه خودی نشان دهند، هر چند وقت یکبار در نزدیکی ساحل، در گروه های کوچک، خودنمایی می کنند.

dakhla1

راستی هر وقت به داخلا سفر کردید، رفتن به جزیره اژدها را فراموش نکنید. این جزیره، تپه ی دریایی است که از یک زاویه به شکل اژدهاست و به جزیره جادویی، بکر و محلی مناسب برای رسیدن به آرامش در بین مراکشی ها، مشهور است.  با قایقسواری و یا شنا کردن، شما می توانید به این جزیره رویایی دسترسی داشته باشید.

۴٫ ساحل صویرا

 Essaouira Beaches

 essa3

 ساحل صویرا نیز از سواحل اقیانوسی اطلس کشور مراکش است که به شهر بادخیز مراکش مشهور است. این منطقه از مراکش که ترکیبی ازسواحل جذاب و دیدنی است ، به لطف بادهای استوایی تقریبا ثابت خود، به یکی از اصلی ترین سایت های کایت سواری، موج سواری و ورزش های آبی تبدیل شده است.

essa4

از دیگر جاذبه های گردشگری منطقه، قلعه پرتغالی هاست که در دوره استعمار آن ها، در مناطق مختلف آفریقا و حتی خاورمیانه ساخته شده است که نمونه هایی از این قلعه ها را در کشور خودمان ایران، درجزایر قشم و هرمز و بندر چابهار شاهد هستیم.

۵٫ سواحل لیکسوز

Lixus Beaches

نزدیکترین ساحل به منطقه لکسوز مراکش، پلاژ ساحلی لاراش است. ساحلی نسبتا کم عرض و در عین حال لذت بخش که شن هایی سفید رنگ وآب دریایش گرم است.  وجود تیم غریق نجات و گارد ساحلی ، این ساحل زیبا را علیرغم بعضی از موج های بلندش، به محلی مناسب برای شنا و آبتنی تبدیل کرده است.حدود چندین کیلومتر به سمت شمال، با ساحل جذاب و متفاوتی به نام لوکوس استواری”Loukos Estuary” روبرو می شویم. این ساحل نیز شن های سفید رنگ دارد و با این تفاوت که به علت داشتن اقامت گاه های فراوان ساحلی، هیچ گاه “حتی در فصول گردشگری”، هیچ مسافری بدن جا نمی ماند.

lixus

سواحل اقیانوسی مراکش، سواحلی بکر با ذخیره های غذایی فراوانند. با اقامت در این سواحل، می توانید از بهترین غذاهای متنوع دریایی بهره مند شوید. همانطور که در نقشه بالا می بینید ، ساحل بکر لاراش، تقریبا جزء آخرین سواحل اقیانوسی مراکش ویکی مانده به ساحل طنجه است.

 ۶٫ساحل سفید

Plage Blanche Beaches

ساحل سپید مراکش،متفاوت از هر ساحل دیگری در مراکش است. این ساحل که در قلب یک پارک جنگلی زیبا واقع شده است، حدود ۴۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد که در نوع خود در مراکش منحصر بفرد است و کمتر نشانه ای از سکونت انسان در آن می توان یافت.

option3

با سفر به ۳۰۰ کیلومتری جنوب آگادیر، می توان سفر ماجراچویانه ای را رقم زد. شما می توانید با موتور، ماشین و یا سافاری نوار ساحلی اقیانوس اطلس را بپیمایید و با گذشتن از کنار تپه رمل های بزرگ شنی، روستاها و قصبه های تاریخی و جلگه هاس سرسبز به ساحل سفید برسید. زمانی که به این ساحل تماشایی می رسید، پاداشی جزء سکوتی مطلق، چشم انداز زیبای ساحل و حسی همچون خلسه دریافت خواهید کرد.سکوتی که مشابه آن را بر فراز تپه رمل های مرتفه در دل کویر تجربه کرده اید. سکوت دل نشین که فقط با صدای امواج ساحلی و پرواز فلامینگو ها بر فراز منطقه ، شکسته می شود.

۷٫ ساحل طنجه

Tangier Beaches

ساحل تانژیه (طنجه) در میان سواحل مراکشی، جایگاه خاصی دارد. این ساحل از معدود سواحلی در منطقه است که هم نمای اقیانوس اطلس دارد و هم چشم اندازی از دریای مدیترانه. این کرانه ی بسیار زیبا، جایگاهی در نزدیکی تنگه جبل الطارق “مراکش را به اسپانیا وصل می کند” ، به خود اختصاص داده است.

home_pano-los-lances-e1421399935371

در حقیقت، تانژیه (طنجه) شمال ترین و نزدیکترین ساحل مراکش به تنگه جبل الطارق و اسپانیاست.

952837-vue-hotel-al-khalifa-ville

براستی،طنجه زیباست. حداقل دو شب اقامت در این منطقه را برای دیدن تنگه جبل الطارق و تجربه ی شمال ترین نقطه آفریفا و نزدیک ترین آن به اروپا،به شما پیشنهاد می دهم. برای آشنایی با موقعیت سواحل اقیانوسی مراکش، نقشه ای برایتان در زیر آورده شده است.

atlantic_coast

 

جاذبه های گردشگری مراکش

۱.شهر طنجه ( Tangier  ) 

tang1

طنجه، مهمترین بندر در شمال کشور مغرب  است که چسبیده به تنگه جبل الطارق است که ” استراتژیک ترین منطقه میان اروپا و آفریقا از زمان فینیقی ها “، به شمار می آید. طنجه در سال ۱۹۲۳ میلادی، به محل امنی برای پناهندگان،تجار، نویسندگان و جاسوسان اروپایی و امریکایی تبدیل شد. اخیرا” در این بندر طرح های عمرانی فراوانی از جمله : فرودگاه بین المللی طنجه، مرکز تجاری ،استادیوم جدید فوتبال و همچنین مجوعه های گردشگری در منطقه بی این شهر، آغازو برخی از آن ها مورد بهره برداری قرار گرفته است.

غار هرکول

her

 

  بافت قدیم شهر طنجه

 

 میدان ۰۹ آوریل ۱۹۴۷

 

 شتر سواری در کنار ساحل طنجه

 

 

۲٫ شهر فاس ( Fes )

این شهر پس از ” کازابلانکا و رباط ” ، سومین شهر بزرگ و پر جمعیت کشور مراکش به شمار می آید. فاس در کنار ” مراکش، رباط و مکناس” از جمله شهرهای شاهان مراکشی به حساب می آید .

 

این شهر شامل سه منطقه بافت جدید “فاس البالی” ، بافت جدید ” فاس الجدید” و محله ی جدید فرانسوی ساز است. نکته جالب در مورد محله های آن ، این است که در بافت قدیم شهر ” فاس البالی” که بزرگترین منطقه در شهر است ،اجازه تردد به خودروها داده نمی شود.

این محله قدیمی شهر که به ” مدینا” نیز معروف است ، در سال ۱۹۸۱ به ثبت  فهرست آثار جهانی یونسکو در آمد. قدمت این شهر،به دوره پادشاهی سلسله ادریسیان و به سال ۷۸۹ میلادی باز می گردد.

 

 کارگاه و فروشگاه سفال در فاس

 

 کارگاه دباغی در شهر فاس

 

 بافت جدید شهر فاس

 

مدرسه بو اینانیا

 

 دانشگاه القروئین


کارن پرواز پارسیان

.... با کارن پرواز متفاوت و بروز سفر کنید ....

عضویت بستن
پرتال پورتال سازمانی بایگانی اسناد پورتال جامعه مجازی پورتال شبکه اجتماعی